პარასკევი, 23.06.2017, 02:55
მოგესალმები სტუმარი

ტელე და კინო სიახლენი

საიტის მენიუ
სექციის კატეგორიები
მინი-ჩეთი
ჩვენი გამოკითხვა
რომელ მუსიკას უსმენთ
სულ პასუხი: 3
სტატისტიკა

ონლაინშია სულ: 1
სტუმრებიდან: 1
მომხმარებლებიდან: 0
მთავარი » სტატიები » კინომატოგრაფია » კინო

მასალის რაოდენობა კატეგორიაში: 3
ნაჩვენებია მასალა: 1-3
გვერდები:

დალაგება: დროით · დასახელებით · რეიტინგით · კომენტარებთან · ნაყურებთან
როგორ იწყებოდა ყველაფერი
კინომატოგრაფის დასაწყისში მაყურებელს შეეძლო დაკვირვება მხოლოდ სურათზე უხმოთ მოძრავი მანქანების, მატარებლების, მარხილების, ქუჩაში მძინარე ადამიანების. რეჟისორის მთელი სამხატვრო ჩანაფიქრი გადმოიცემოდა მხოლოდ მოძრაობით  და მსახიობის მიმიკებით – ეს იყო ეპოქა მუნჯური კინოსი. წინა საუკუნის ოციან წლებში კინო გახდა ხმოვანი. ხმამ კარდინალურად შეცვალა მიდგომა ფილმის შექმნის პროცესისადმი – გამოჩნდა ინტონაციები გმირების ლაპარაკის დროს, შეყვარებულთა ნაზი საუბარი, ცხელი კამათი, ხმა ავტომობილის გასწრების, ავტომობილით სროლებში, მუსიკალური გაფორმება, ხაზგასმული  ყველაზე კაშკაშა ან დრამატული მომენტი, ბაკლების მირტყმის ხმა – მთელი ეს ხმოვანი მდიდარი სამყარო იქცა როგორც ახალი განზომილება. ეხლა რეჟისორმა მიიღო ბევრათ მეტი შესაძლებლობა იმისათვის რომ მაყურებლამდე მიეტანა ფანტასტიური ჩანაფიქრები, რომელსაც თავის მხრივ მუსიკით აამეტყველებდა მხატვრულ კადრს– «ვიზუალური» ეფექტი შეივსო  «ხმით». მრავალ არხიანი ხმა, როგორც ასეთი თავიდან არ იყო რასაც შემდეგ მონო შეარქვეს, ამ სახელწოდებიდან გამოდის რომ, ხმოვანი ინფორმაციის გადაცემა ხდება  მაყურებლისათვის ერთი არხის მეშვეობით, მოხდა ისე რომ ერთ ხმას დაემატა მეორე და დაერქვა სტერეო. იქმნება შთაბეჭდილება რომ, ხმა ისმის სხვადასხვა მხრიდან. ხმა თითქოს გარს უვლის მაყურუბელს, ძალიან სასიამოვნო მოსასმენია თუ მით უფრო უღრმავდები მუსიკას . პირველად მრავალარხიანი ხმა დაინერგა ხმოვანი ფილმის დაასებიდან 15-ტ წელიწადში - შორეულ 1940 წელს. დისნეის მულტფილმში "Fantasia”, რომელიც გაწყობილი იყო სამარხიანი ხმით. ფორმატის სახელი იყო Fantasound, მაგრამ მეტად ეს ფორმატი აღარ გამოყენებულა. 50-იან წლებში კინოში გამოიყენებოდა სხვა ფორმატები (ოთხარხიანი CinemaScope და ექვსარხიანი Todd-AO).
                 (Ray Dolby)
DOLBY STEREO
ნამდვილი მიღწევა კინემატოგრაფიაში და კერძოთ მრავალარხიანი ჟღერადობის სფეროში განახორციელა ინგლისელმა ინჟინერმა Ray Dolby -მ  მან შექმნა კომპანია სადაც იგი დაკავებული იყო. ხმის კომფიგურაციის შეცვლით აუდიო სისტემაში. მისი ჩაურევლობის შემთხვევაში შესაძლოა არც განვითარებულიყო ეს მრავალ არხიანი აუდიოსისტემები: მან დახვეწა გაანაწილა ხმოვანი ეფექტები ისე რომ მრავალარხიან სისტემას შესძინა განუმეორებელი ჟღერადობა. 1975 წელს კომპანია Dolby-მ წარმოადგინა Dolby Stereo. გამოიყენებოდა ეგრედწოდებული მატრიცული კოდირების სისტემა - განზომილებაში, გამოყოფილ იმ ჩვეულებრივ ოპტიკურ ხმოვან მონო გზაზე დგებოდა ორი გზა, რომლებიც ატარებდნენ ინფორმაციას არამარტო მარცხნივ და მარჯვნივ არხებში, არამედ ცენტრალურ არხზე და მეოთხე ზურგის არხზე როგორც შემცვლელი ხმის და სპეცეფექტების (surround არხი), რომელიც  «ჩაყვინთვის» ეფექტს ქმნიდა. მარცხენა და მარჯვენა არხები (Lt и Rt როგორც მიღებულია დავასახელოთ  მატრიცული კოდირების სისტემაში) მიდიან ხმოვან ტრეკში შეუცვლელი სახით, პირველად ეფექტების არხს ზღუდავენ – ჭრიან ყველა სისუფთავეთა კოლონებს სიმაღლეში 7 kgc და დაბლა 100 gc, ამუშავებენ ხმის ჩახშობის სისტემაში, და შემდეგ არხი იყოფა ორად– ერთი მხარე ტრიალდება ფაზაში-90 გრადუსით, სხვა +90 ით (ან ტრიალდება 180 გრადუსით, და მეორე რჩება შეუცვლელი). რის შემდეგაც ნაწილები ემატება მარცხენა და მარჯვენა არხებს, შეწყობილად. ცენტრალული არხის დონეს ადაბლებენ  3–დეციბელამდე, და ურევენ მას სხვადასხვა ნაწილებში მარცხენა და მარჯვენა არხებზე. დეკოდირებისას მარცხენა და მარჯვენა არხები ჯერდებიან ხმოვან გამანაწილებლებში (დინამიკებში), რეალურად, შეუცვლელი სახით. ეფექტების არხი გამოთვლით იღებს Rt – Lt დან (ფაზის ამოტრიალებისას), გამოყოფილი ფილტრების დახმარებით ხაზზე სისუფთავის 100 gc – 7 kgc, შემდეგ ხმის ჩახშობის სისტემით აკეთებენ მცირე შეჩერებას (20 დან 100 mc-მდე ოთახთან მიმართებაში). ამის შემდეგ სიგნალი მიდის დინამიკებში. შეჩერება აუცილებელია სუბიექტური გაყოფისათვის ცენტრალური და surround არხების.
აქ იმყოფება ეგრეთწოდებული ეფექტი Хааса – თუ ერთი სიგნალი მოდის ცოტა გვიან სხვა მეორესი ისმის ოდნავ ხმამაღლა, ამ დროს, შემოდის ადრე, იმალება და ჩვენ მას პრაქტიკულად ვერ შევიგრძნობთ.  თუმცა ხმა უკანა არხისაა იმყოფება მარცხენა და მარჯვენა არხებში, არაა სიგნალი უკანა არხზე აქვს შედარებით მაღალი დონე ხმის და მოდის დაგვიანებით, ამიტომ ეფექტების ხმა მოდის მაყურებელთან უკნიდან, როგორც რიალურად უნდა იყოს. ერთი შეხედვით – ადვილად დაალაგეს– Lt და Rt აამაღლეს დონე  3 DB – და ძალიან კარგად მუშაობს. ეს ახალი ფორმატი გამოიყენეს в 1977 წელს, როდესაც ეკრანზე გამოვიდა ორი საუკეთესო ფილმი: «ვარსკვლავთ ომები» და «ახლო კონტაქტები მესამე სახის». დღევანდელ დღეს მსოფლიოში მოქმედებს 40 ათასი კინოთეატრი, Dolby Stereo–სისტემით აღჭურვილი.
DOLBY SURROUND и DOLBY SURROUND PRO LOGIC


DOLBY და სიმბოლიკა ორმაგი D არის დარეგისტრირებული სავაჭრო მარკით Dolby Laboratories.
კინო | ნანახები: 232 | Author: გელა | დაამატა: gela | თარიღი: 21.11.2012 | კომენტარები (0)

 
 პროდაქტ პლეისმენტი, PRODUKT PLACEMENT -ის ერთ ერთი ფორმაა, რომელიც წარმოადგენს პარტიზანული მარკეტინგის ინსტრუმენტს. ეს ტექნოლოგია ეყრდნობა ბრენდის დანერგვას ადამიანთა ყოველდღიურ ცხოვრებაში ყოველგვარი თავზე მოხვევის გარეშე. მეთოდის ძირითადი დანიშნულებაა ჩვეულებრივ ყოფიერებაში ისეთი თეატრის გათამაშება მიზნობრივი აუდიტორიის წინაშე, რომელიც ფარულად ჩაატარებს ბრენდის სარეკლამო კამპანიას. მაყურებელი ყოველივეს ღებულობს ჩვეულებრივ, ცხოვრებისეულ ამბად და საერთოდ არ ფიქრობს, რომ მას სთავაზობენ კონკრეტულ ბრენდს.
დღეს გვინდა წარმოგიდგინოთ ყველაზე პირველი, კლასიკური და წარმატებული მაგალითები.
კინოში რეკლამა (ანუ Product Placement ) როგორც მოვლენა გამოჩნდა გასული საუკუნის 30-იან წლებში. მის გამოჩენას უკავშირებენ ცნობილი მეზღვაური ქალის პაპაეზე გამოსულ ფილმებს, რომელიც ჯანსაღი საკვების პროპაგანდირებას აკეთებდა და   დაკონსერვებული ისპანახის პოპულარიზაციას ახდენდა. ყველა მულტფილმი მთავრდებოდა პაპაის სიმღერით: ”ბოლოს და ბოლოს მე გავხდები ღონიერი, რადგან მივირთმევ ისპანახს  და ვიქნები ნამდვილი მეზღვაური”.
შედეგად კონსერვის გაყიდვა გაიზარდა 65-70 %-ით.
”დიდ კინოში” პირველი რეკლამა შემჩნეულია 1946 წელს ფრენკ კაპრის ფილმში – ”ეს მშვენიერი ცხოვრება”. ეს გახლდათ ტელეარხი  National Geographic-ის რეკლამა.
მაგრამ სერიოზულად  Product Placement -ს შეხედეს 1982 წელს, სტივენ სპილბერგის ფილმის ”უცხოპლანეტელების” გამოსვლის შემდეგ.  სპილბერგმა ფილმში წარმატებით ჩაწერა ტკბილეული  Reese`s Pieces-ის რეკლამა, კომპანია  Hershey`s-გან. ფილმის ჩვენების შემდეგ ამ ტკბილეულის გაყიდვა გაიზარდა 80%-ით. ყველაზე საინტერესოა, რომ ”მარსმა”  უარი განაცხადა ფილმში მონაწილეობაზე და მასში M&M რეკლამის განთავსებაზე, თუმცა სპილბერგმა თავიდანვე მას მიმართა.

კინოს რეკლამის კლასიკური მაგალითია ფილმი ჯეიმს ბონდზე. ჯერ კიდევ პირველ ფილმში ”ექიმი ნო” ჩანს (1962) მაჯის საათი  Breitling, აგრეთვე  არაყი Smirnoff .
შემდეგ ნაწილში ”მოკვდი, ოღონდ ჯერ არა”  განათავსა საკუთარი რეკლამა საათმა  Omega , ტელეფონმა Ericsson , ავტომობილმა  Aston Martin  და  BMW ა.შ.
ჯეიმს ბონდის ერთ-ერთ ფილმში ”ოქროს თვალი” გამოანათა  BMW, Omega, Visa, Ericsson, Martini, Smirnoff, Brioni, Heineken, Avis Rental cars, L`Oreal . ფილმი ”ოქროს თვალი”-ს ეკრანებზე გამოსვლის შემდეგ კონცერნმა  BMW  მხოლოდ წინასწარი 300 მილიონი დოლარის შეკვეთა მიიღო   Z3  მოდელზე. საათი Omega Seamaster -ის გაყიდვა კი ფილმის წყალობით  900%-ით გაიზარდა.
ერთ ფილმში შემჩნეული ბრენდების რეკლამირების რაოდენობის მიხედვით ლიდერობს ფილმი ბონდის სერიიდან – ”ხვალე არასოდეს მოკვდება”. ცნობილი ბრენდებიდან ფილმში შეიმჩნევა Bollinger, სასმელი  7UP , ელექტროსამართებელი Norelco, კოსმეტიკა Revlon.  Brioni -ს კოსტიუმები, Visa ბარათები, ავიაკომპანია British Airways, თოვლმავალები  Ski-Doo, ელექტრონიკა Philips, საათი Omega ,  სამგზავრო აქსესუარები Samsonite, უსადენო ყურსასმენები Plantronics,  არაყი  Finlandia  შეუცვლელი  Martini -ით. კომპანია  Ford -მა უზრუნველყო გადაღება რამდენიმე მარკის ავტომობილთან ერთად: Aston Martin, Jaguar, Thunderbird, Range Rover. ფილმის შემქმნელებმა მიიღეს 70 მილიონამდე დოლარი რეკლამის განთავსებისთვის. თუ 1995 წლამდე პირს ბროსნანი ბონდის როლში ატარებდა  Rolex -ს, 1995 წლიდან მან  Omega -ს ტარება გადაწყვიტა. პირველად ბონდმა Omega -ს Seamaster Quartz  ”ოქროს თვალში” გაიკეთა. შემდეგ ფილმებში ის  Omega Seamaster Professional Chronometer  ატარებდა. 2002 წელს, ბონდიანას პირველი ფილმის 40 წლისთავთან დაკავშირებით – ომეგამ გამოუშვა  Omega Seamaster Professional Chronometer -ის შეზღუდული რაოდენობა, რომლის უკანა თავსახურზე და სამაჯურის შესაკრავზე, აგრეთვე ციფერბლატზე გამოსახული იყო 007-ის ლოგოტიპი. ბოლო ფილმშიც, დენიელ კრეიგის შესრულებით,  ბონდს Omega Seamaster -ი უკეთია. ფილმში ”კაზინო როიალი” -ს პატარა ნარინჯისფერი 007-ის ლოგოტიპითაა წამების მაჩვენებელ ისარზე.

 

ფილმში ”სათნოების კვანტი” საათის გარდა გამოჩნდა ისეთი ბრენდები როგორიცაა ლუდი Heineken, ტელეფონი Sony, ავიაკომპანია Virgin Atlantic, არაყი  Smirnoff, საავტომობილო კომპანია  Ford Motor Co  და ა.შ.

Product Placement უცხოეთში
 

ეკრანებზე ფილმის ”ძირითადი ინსტინქტის” გამოჩენის შემდეგ, კომპანიამ Seagram’s , რომელსაც ეკუთვნის ბრენდი  Jack Daniel’s, გაზარდა ვისკის გაყიდვები 6 000 000 დოლარით. კომპანიამ ფილმის შემქმნელებს გადაუხადა 1 200 000 დოლარი მხოლოდ ერთ ფრაზაში, რომლითაც მიმართავს  მაიკლ დუგლასი შერონ სთოუნს : ” «Jack Daniel’s  გამოდგება?”. ასეთი დაბანდებით თანხა 5-ჯერ გაიზარდა.

ფილმში ”ფორესტ გამპი” გაჩნდა სასმელი «დოქტორ პეპერი».
მთავარი გმირი თეთრი სახლის მიღებაზე მოხვედრისას ერთბაშად 15 ბოთლ ამ სასმელს მოიყუდებს.
სათვალის  Wayfarer  მოდელის წყალობით ფილმში ”სარისკო საქმე” ბრენდმა  Ray-Ban  გაზარდა გაყიდვები 18 ათასიდან 360 ათას დოლარამდე პირველ წელს, ხოლო მეორე წელს 720 000 დოლარამდე. აგრეთვე მოახერხა გაყიდვის ფასის გაზრდა 30-დან 50 დოლარმდე.

ფირმა Ford Motor Company-ის მიერ გამოქვეყნებული მონაცემებით სტივენ სპილბერგის  ფილმი ”იურული პერიოდის პარკის”(1993)ეკრანებზე გამოჩენის შემდეგ საგრძნობლად აიწია ავტომობილების Ford Explorer გაყიდვების რაოდენობამ.
ამერიკაში ფილმ ”ფირმის” ეკრანებზე  გამოსვლის ერთი თვის თავზე  Red Stripe -ის ლუდის გაყიდვებმა 50%-ით მოიმატა. ფილმში ჯინა ჰეკმენთან კაიმანის კუნძულებზე ჩასვლის წინ, ის ტომ კრუზს სთხოვს ჩაუტანოს ლუდი Red Strip, ბუნებრივია ამ სურვილს კრუზი შეუსრულებს.
პრაქტიკულად ყველა ჰოლივუდური ფილმი გაძეძგილია სხვადასხვა ბრენდების რეკლამით. მაგალითად, ”მატრიცაში”-ავტობობილები Cadillac, Audi,  მოტოციკლეტი Ducati , ტელეფონები Samsung და Nokia.  ”განსაკუთრებული აზრი”-ში -Lexus . ”ტაქსი”-ში ლუკა ბესონა რეკლამირებს  Peugeot-ს,”მამაკაცები შავებში” – სათვალე Ray Ban . ფილმის ”მეხუთე ელემენტის” მთავარი გმირები მხოლოდ «McDonald’s» -ში გეახლებიან. ხოლო ტომ ჰენკსის პერსონაჟი ფილმში «Cast away»   მხოლოდ საფოსტო მომსახურეობა  Federal Express (FedEx)-ით სარგებლობს.
Philips, America Online, Coca-Cola, Heineken, Volkswagen, Ford, Chili`s, Eggo Waffles, Hot Pockets, Starbucks, Frosted Flakes, Virgin, Jerri Springer და Bob`s Big Boy-მ მიიღეს მონაწილეობა ფილმში:”ოსტინ პაუერსი:”შპიონი , რომელმაც შემაცდინა”.
რობერტ როდრიგესის ფილმი ”ცოდვების ქალაქი” გატენილია რეკლამებით. ძირითადად ეს ავტომობილების რეკლამაა, მაგრამ არა მხოლოდ. მაგალითად: American Express, Beretta, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Converse, Discover, Ferrari, Ford, Jaguar, Lincoln, MasterCard, Mercedes, Motorola, Porsche, Zippo, Heineken, Pepsi და სხვები.

კინო | ნანახები: 215 | Author: გელა | დაამატა: gela | თარიღი: 13.11.2012 | კომენტარები (0)

კინო იგივეა, რაც კინემატოგრაფია (სასაუბრო მეტყველებაში იხმარება აგრეთვე კინოფილმისა და კინოთეატრის მნიშვნელობით). კინოხელოვნების სახე, რომელიც შექმნილია ნამდვილი ცხოვრებისეული ფაქტების, მოვლენების ასახვის საფუძველზე. შეიძლება ითქვას, რომ თვითონ კინოხელოვნების ისტორია დაიწყო დოკუმენტური კინოთი,…
XX ს-ის დასაწყისიდან იღებს სათავეს, მსოფლიო კინემატოგრაფიის აღმოცენებიდან სულ რაღაც რამდენიმე თვის შემდეგ, 1896 წლის 16 ნოემბერს, თბილისშიც უჩვენეს «ლუმიერის სინემატოგრაფი», გაჩნდა პირველი "კინო" და "ფესტივალი"კინოხელოვნების ნაწარმოებთა პერიოდული დათვალიერება, შემოქმედებითი შეჯიბრება კინოფილმების გადაღებისა და დემონსტრაციის მეთოდი; უზრუნველყოფს თემატურად დაკავშირებული სხვადასხვა გამოსახულების ერთდროულად ჩვენებას.
კინო | ნანახები: 313 | Author: გელა | დაამატა: gela | თარიღი: 01.11.2012 | კომენტარები (0)

შესვლის ფორმა
ძებნა
ჩემი კალენდარი
საიტის მეგობრები